Эмэгтэй продюссерүүд: Кино урлагийн сүүлийн жилүүдийн өөрчлөлт, ирээдүйн талаар

оруулсан Алсын Хараа

З.БАТЦЭЦЭГ

 

2024 оны зургаадугаар сарын 13-нд Москва хотноо Кино, Телевизийн Продюсеруудын Холбооны (AПKиT) XI шагнал гардуулах ёслолын ажиллагааг жүжигчин Гоша Куценко, Елизавета Базыкина, Анна Снаткина, Виктор Васильев нар удирдан явуулсан байна.

AПKиT шагнал гардуулах ёслолын үеэр уламжлал ёсоор тэд ялагчдыг өргөмжлөөд зогсохгүй Оросын кино урлагийн салбарын талаар маш их ярьдаг. Ёслолын өмнөхөн продюсер Нелли Яралова (Ритаг хөнөө”, “Дүрэмгүй”, “Казанова”), Инесса Юрченко (“Невский", "Шеф", "Нэгдүгээр тусгай тасаг", "Манай тусгайгийнхан") болон Анастасия Шипулина ("Сониуч Варвара", "Эффект домино ", "Би чиний нууцыг мэднэ") нар ярилцлага өгсөн байна. Хил хязгааргүй урлаг болох кино урлагийн салбарын ирээдүйн талаар эмэгтэй продюссерүүдийн хэлсэн үг Монголын мэргэжил нэгтнүүд, кино сонирхогчдод сонин байх болов уу гэдэг үүднээс орчуулан хүргэж байна.

-2022 онд Оросын кино урлаг дэлхийн бусад орнуудаас тасарчээ. Одоо ямар чиглэлээр хөгжиж байна вэ?

-Инесса Юрченко: "Дэлхийн бусад ертөнцөөс тасарсан" гэдэг нь хэтрүүлэг юм. Хэрэв бид бусад улс орнуудтай хамтарсан үйлдвэрлэл, төслүүдийг цаашид сурталчлах талаар ярих юм бол ерөнхийдөө эдийн засгийн бүх салбарын нэгэн адил баруунаас зүүн рүү чиглэсэн чиглэл өөрчлөгдсөн. ОХУ-ын кино үйлдвэрлэлийн дотоод хөгжлийн хувьд бүх форматаар динамик байна. Манай сериал үйлдвэрлэл одоогоор гадаадынхтай өрсөлдөх чадвартай, зарим талаараа илүү сайн байгаа гэж бид харж байна. Өнөөдөр Оросын үзэгчид маш их сонголттой байна. Ихэнхдээ онлайн кино театрт алдартай үнэтэй төслүүд телевиз дээр ажилладаггүй бөгөөд харин бага төсөвтэй төслүүдийг аль алинд нь улс даяар үздэг.

-Анастасия Шипулина: Оросын кино урлагийн хувьд энэ удаад хөгжлийн ноцтой түлхэц болсон гэдэгт би итгэдэг. Гадаадын бүтээлүүд хаалттай болж, бүх хүчин чармайлт Оросын зах зээлд чиглэсэн. Тэд үйлдвэрлэлд их хэмжээний хөрөнгө оруулалт хийж, маш нарийн төвөгтэй, зоримог төслүүдийн зураг авалтыг эхлүүлсэн. Бид Холливудтай өрсөлдөхөө больсон, бид өөрсдөө Холливуд болсон. Илүү олон оригинал кино, телевизийн олон ангит кино үйлдвэрлэдэг платформууд гарч ирсэн бөгөөд тэдний тоо жил бүр нэмэгдсээр байна. Энэ бүх хүчин чармайлт үр дүнд хүрсэн. Үзэгчид Оросын кино урлагийг дэмжиж байна. Тэгэхээр Оросын кино урлагт болж буй үйл явдал зөвхөн ашиг тустай гэж би бодож байна.

-Нелли Яралова: Хэрэв бид олон үзэгчтэй киноны хүрээнд ярьж байгаа бол тэр зорилго, зорилгодоо илүү анхаарч, үзэгчдийг илүү нарийвчлалтай сонсохыг хичээдэг. Эзлэхүүнээ нэмэгдүүлж, зах зээлд багагүй хувийг эзэлдэг. Нэгэн удаа гадаадын төслүүд эфирээс гарах үед телевизийн олон ангит кинонд ийм зүйл тохиолдсон.

 

Инесса Юрченко

-"Аавын охид", "Универ. 13 жилийн дараа” гээд Оросын кино урлагт хуучин кино дахин ирсэн нь юутай холбоотой вэ?

-Анастасия Шипулина: Энэ бол зүгээр л дурсамж гэж би бодохгүй байна. Агуулгын хэмжээ нэмэгдэж, зах зээлийг зөвхөн анхны кино, телевизийн цувралаар дүүргэх боломжгүй болсон. Энэ нь нэг удаагийн ховор бүтээгдэхүүн хэвээр байгаа бөгөөд та жилд хэдэн мянган гайхалтай төсөл хийж чадахгүй. Тиймээс продюсерууд үзэгчдийг өөр аргаар сонирхох боломжийг хайж эхлэв. Тэгээд бид шийдсэн- яагаад аль хэдийн үзэгчдийн дунд амжилттай болсон түүхүүдийг хөгжүүлж, дахин зураг авалтанд оруулж болохгүй гэж? Эцсийн эцэст, "Аавын охид" кинонд юугаараа сайн бэ? Шинэ үзэгчдэд зориулж орчин үеийн хэлээр дахин өгүүлсэн. Хуучин түүх үе үеийнхнийг шинэ хэлбэрээр нэгтгэж, ахмад настнуудад дурсамж төрүүлж, залуу үеийнхэн нь тэдний насан дээр эцэг эх нь яаж амьдарч байсныг сонирхож эхлэв. Жишээлбэл, миний хүү хуучин Зөвлөлтийн хүүхэлдэйн киног үзэх дуртай. Тэр надаас "Чи бас үүнийг үзсэн үү?" гэж асуудаг. Тэгээд би "Мэдээж, би үүнийг л үзэж өссөн" гэж хариулдаг.

-Нелли Яралова: Энэ бол дурсахуйн тухай биш, харин үзэгчид олон жилийн туршид зуршилтай болсон сайн сайхны тухай юм. Мөн энэ нь зөвхөн манай улсад тохиолддоггүй. АНУ-д тэд мөн дэлхийн хитүүд, тухайлбал "Sex and the city" киноны үргэлжлэлийг хийж байна. Одоо ерөнхийдөө хуучин сериал, шинэ "оригинал"-ын тухай яриа өрнөж байна, учир нь хүмүүс интернетээр ч гэсэн хуучин сериалуудыг маш их таашаалтайгаар үздэг. Энэ энгийн үзэгдэл.

-Хүн бүхэнд танил түүхийн үргэлжлэл эсвэл хэнд ч үл мэдэгдэх ямар төслүүдтэй хамтран ажиллах нь продюсерийн хувьд илүү сонирхолтой байдаг вэ?

-Инесса Юрченко: Триикс Медиа кино компани Орост ийм олон тооны урт франчайз үйлдвэрлэдэг цорын ганц компани юм. Эдгээр нь "Литейный", "Невский", "Шеф", "Чужой район", "Условный мент", "Великолепная пятёрка", "Наш спецназ", "Крепкие орешки" болон бусад олон цуврал юм. Өөрөөр хэлбэл, бид хэд хэдэн улирлаас бүрдсэн олон ангит кино бүтээх мэргэжилтнүүд юм. Тийм ээ, бид амжилтад хүрсэн. Үүний зэрэгцээ би хувьдаа шинэ төслүүдтэй ажиллах нь илүү сонирхолтой санагддаг. Захиалагчид хамтдаа санаа гаргахыг хүсэх нь миний хувьд чухал. Үүнтэй холбогдуулан би Тавдугаар суваг, түүний хүчирхэг бүтээлч багтай хамтран төсөл хэрэгжүүлэх сонирхолтой байна. Хамтдаа шинэ санаа гаргахад үргэлж бэлэн байдаг Газпром-Медиа Холдингийн бүтээлч хамт олонтой ажиллах нь надад маш их урам зориг өгсөн.

-Анастасия Шипулина: Хоёулаа сонирхолтой. Гэхдээ мэдээж шинэ түүхүүд их гоё байдаг. Шинэ ертөнцийг нээх, шинэ зүйл зохион бүтээх ... Гэхдээ танил, дуртай төслүүдээ үргэлжлүүлэх нь бас гайхалтай юм! Продюсерын амжилт бол түүхийг аль болох удаан үргэлжлүүлэхэд оршдог. Хэрэв та үзэгчдийн хайрыг татаж чадсан бол, хэрэв тэд үргэлжлэлийг хүсч байвал энэ нь продюсерийн шагнал юм.

-Нелли Яралова: Хэрэв та продюсерийн хувьд телевизийн суваг эсвэл платформ шинэ улирлаар шинэчлэгдэх төсөлтэй бол та гайхалтай, амжилттай продюсер, мэдээжийн хэрэг, энэ нь гайхалтай, ач холбогдолтой, тааламжтай. Шинэ бүхэн үргэлж сэтгэл хөдөлгөж, урам зориг өгдөг. Та хамт олонтойгоо хамт үзэгчдэд зориулж шинэ сайхан түүхийг бүтээж, шинэ санаа, хэрэгжилтийн гарал үүслийн эхэнд зогсох нь мэдээжийн хэрэг, энэ нь маш их урам зориг өгдөг.

Нелли Яралова

-Орчин үеийн Оросын үзэгчид юу хүсч байна вэ?

-Инесса Юрченко: Үзэгчид үргэлж өөр байсан. Бүх төрөл зүйл эрэлт хэрэгцээтэй байдаг. Гэхдээ ямар ч тохиолдолд нэн тэргүүнд детектив эзэлдэг. Үүнийг бид Mediascope, Kinopoisk Pro Index, түүнчлэн Олон нийтийн санаа бодлыг судлах Бүх Оросын төвийн судалгаагаар харж байна. Тэдний мэдээллээр Триикс Медиа кино компанийн детектив франчайзууд оросуудын дунд хамгийн алдартай 10 телевизийн цувралд багтжээ.

-Анастасия Шипулина: Үзэгч юу хүсч байгаагаас шууд хамаардаг. Өнөөдөр тэр уйлмаар байна, маргааш тэр инээмээр байна. Ямар нэгэн тодорхой жанрын тухай биш, зохиолын чанарын тухай ярих нь илүү зөв юм. Мөн ямар төрөлд багтах нь хоёрдугаарт тавигддаг. Та үзэгчийг хуурч чадахгүй. Хэрэв түүх нь сонирхолтой бөгөөд чин сэтгэлээсээ бол хүмүүс үүнийг үзэх болно.

-Шинэ кино, олон ангит кино бүтээх шатандаа байгаа продюсерийн ажлыг юутай зүйрлэх вэ?

-Инесса Юрченко: Пандорагийн хайрцгийг онгойлгож байгаа мэт санагддаг. Кино, цуврал бүтээх ямар ч үе шатанд таныг юу хүлээж байгааг та хэзээ ч мэдэхгүй. Сайн муу аль аль нь боломжтой. Үүнээс гадна та эцсийн үр дүнг хэзээ ч мэдэхгүй. Тийм ээ, мэргэжлийн хувьд тэр чамаас хамаардаг, гэхдээ хамгийн чухал зүйл бол үзэгчийн хайрыг таамаглахад маш хэцүү байдаг. Мэдээжийн хэрэг, та маркетингийн хөдөлгөөнөөр дамжуулан түүнд нөлөөлөхийг оролдож болно.

Жишээ нь, зар сурталчилгаанд ноцтой хөрөнгө оруулалт хийсний улмаас дунд зэргийн цувралыг сайхан харагдуулж болдог. Орост энэ бүхнийг гадаадаас дутахааргүй хийж сурсан. Гэхдээ энэ бүхэн богино настай. Өөрөөр хэлбэл, хэрэв танд зохих санхүүжилт байгаа бол та мэдээллийн шуугиан үүсгэж, үзэгчдийн дунд түр зуурын сонирхлыг төрүүлж чадна. Дараа нь та сэтгэлийн хөөрлөө зохиомлоор хадгалах гэж хичнээн хичээсэн ч та тэднийг хуурч чадахгүй. Дадлагаас харахад сайн телевизийн цувралыг үзэгчид хүлээн зөвшөөрөх нь зөвхөн франчайзаар баталгааждаг.

-Анастасия Шипулина: Шинэ хүүхэд төрөхтэй адил юм. Илүү энгийн үгээр бол стартап шиг. Шинэ төсөл бол үргэлж сонирхолтой, ер бусын, онцгой зүйл юм. Продюсер өөрөө сонирхож эхэлбэл түүнийг үзэгчдэд хүргэх хүслийг төрүүлдэг. Энэ бол шинэ ертөнц бөгөөд та түүний анхдагч.

-Нелли Яралова: Би удирдаач мэргэжилтэй, ер нь бол юу ч өөрчлөгдөөгүй гэж хэлж болно! Та олон янзын үйл явцыг зохицуулдаг бөгөөд ихэнхдээ та өөрөө тэдний ихэнхийг санаачлагч, бүтээгч байдаг. Танд баг бий, гэхдээ та бүтээлч алсын хараатай байж, санхүү, стратегийн сэтгэлгээг төлөвлөж, удирдаж, хариуцдаг. Энэ нь бие даасан төсөл болон компанийг бүхэлд нь хамарна.

Анастасия Шипулина

-Удаан хугацаанд продюсер бол эр хүний ​​ажил гэж үздэг байсан. Эмэгтэй хүн кино урлагт хөл тавихад хэцүү байдаг уу?

-Инесса Юрченко: Үгүй ээ, хэцүү биш. Чи зүгээр л эрэгтэй хүний ​​ертөнцөд эмэгтэй хүн хэвээр үлдэх хэрэгтэй. Гол нь ухаантай, шатар тоглох чадвартай байх хэрэгтэй.

-Анастасия Шипулина: Миний хувьд чи эмэгтэй юм байна гээд ажлаас татгалзаж байсан тохиолдол байхгүй. Продюсер ямар хүйстэй байх нь хамаагүй юм шиг надад санагддаг. Хэрэв та сонирхолтой, эрч хүчтэй, шаргуу ажиллахад бэлэн, бусдыг бадрааж чаддаг хүн байвал бүх зүйл бүтнэ! Продюсер өөрийн төслүүдээрээ амьдардаг. Ер нь кино урлагт зураглаач, найруулагч, гэрэлтүүлгийн техникч хүртэл эмэгтэйчүүд олширч байна. Амжилт нь хүйсийн асуудал биш, мэргэжилдээ хайртай байх явдал юм. Шууд утгаараа “Би зорилгоо харж байна, би өөртөө итгэдэг, би урагшлахад бэлэн! Тэгэхээр “Эмэгтэй хүнд боломж байхгүй” гэдэг нь кино урлагийн салбарын тухай биш юм.

-Нелли Яралова: Ерөнхийдөө олон салбарт эрэгтэйчүүд үнэмлэхүй давамгайлж байгаа бөгөөд энэ нь хэвийн үзэгдэл юм. Удаан хугацааны турш би өөрөө жишээлбэл эмэгтэй найруулагч нартай ажиллахаас зайлсхийсэн бөгөөд хэдхэн жилийн өмнө би хэд хэдэн сонирхолтой, авъяаслаг эмэгтэйчүүдийг олж мэдсэн. Магадгүй манай салбар эрэгтэйчүүд тоон үзүүлэлтээрээ илүү ч,  эмэгтэйчүүдэд хэн ч саад тотгор учруулдаггүй. Миний хувьд продюсер бол юуны түрүүнд бизнес эрхлэгч, тиймээс ч манай хүрээнийхэн нарийссан, ялангуяа бизнесээ бүрэн бие даан явуулдаг, холдинг компанид харьяалагддаггүй, ямар ч тогтолцоонд ордоггүй үйлдвэрлэгчид илүү нарийссан.

-Продюсер гэдэг нь олон ажил хариуцдаг хүн юм. Хамгийн хэцүү нь юу вэ, хамгийн сонирхолтой нь юу вэ?

-Инесса Юрченко: Миний хувьд продюсерийн мэргэжлийн техникийн бүрэлдэхүүн хэсэг нэлээд хэцүү байдаг. Тиймээс Триикс Медиа кино компани нь хоёр үүсгэн байгуулагчтай - би болон миний хамтрагч Сергей Щеглов нар тоног төхөөрөмж, технологитой холбоотой бүх нарийн ширийн зүйлс, нюансуудыг мэддэг. Надад хамгийн сонирхолтой зүйл бол дүр бүтээх явдал юм. Хамгийн сонирхолтой зүйл бол танихгүй жүжигчнийг аваад од болгох явдал. Жижиг хотын театрын тайзан дээр тоглож байгаад тэр нэг секундын дотор улс даяар алдартай болсон, учир нь та продюсерийн хувьд түүнд итгэж, өөрийгөө батлах боломжийг олгосон юм.

-Анастасия Шипулина: Бүх зүйл энгийн биш, гэхдээ бүх зүйл маш сонирхолтой байдаг. Хамгийн хэцүү зүйл бол санаа гаргах байх. Хэрэв та үүнд сэтгэлтэй, түүнийгээ хөгжүүлэх сонирхол, хүсэл эрмэлзэлтэй байвал ижил төстэй хүмүүсийг хайж олох, багаа бүрдүүлэх, төсөл хэрэгжүүлэхэд хялбар болно. Хамгийн гол нь хүсэл юм.

-Нелли Яралова: Би өөрийнхөө тухай хэлж чадна - би бол талбайн продюсер биш. Би багийнхаа хамт олонтой сайхан санаа олж, түүнийгээ хэрэгжүүлэхэд чанар, авъяас чадвараараа туслах хэн нэгнийг олох дуртай. Гэхдээ би ямар нэгэн наадмын ялагч болох хүсэл эрмэлзэлд хэзээ ч хөтлөгдөж байгаагүй.

-Сүүлийн нэг жилийн хугацаанд Орост хийгдсэн шилдэг 3 кино?

-Инесса Юрченко: Арилжааны хувьд амжилттай төслүүд байгаа ч сүүлийн нэг жилийн хугацаанд зураг авалтаа хийж, нээлтээ хийсэн ганц ч киног нэрлэж чадахгүй байна.

-Анастасия Шипулина: "Дуудлага" бол өвөрмөц төсөл юм! Энэ бол зүгээр л хүсэл байвал юу ч хийж  чаддагийн жишээ юм. Сансарт кино хийнэ! Боломжгүй! Гэхдээ бүх зүйл бүтсэн. Учир нь кино урлагт боломжгүй зүйл гэж байдаггүй. "Чебурашка" бол гэр бүлийн киноны хамгийн тохиромжтой жишээ юм. Бүх зүйл хуучин Зөвлөлтийн кинон дээр гардаг шиг, зөвхөн шинэ, орчин үеийн байдлаар. Бид хүүтэйгээ хамт очиж үзээд хоёуланд нь таалагдсан. Миний хувьд “Далавчаа дэлгэх нь” /Расправляя крылья кино маань чухал. Дайнд оролцож буй эмэгтэйн тухай кино хийж, Аугаа эх орны дайнд эмэгтэйчүүдийн гүйцэтгэсэн үүрэг, Ялалтад оруулсан үнэлж баршгүй хувь нэмрийг харуулахыг би үргэлж хүсдэг байсан. Энэ кинонд эмэгтэй найруулагч Ольга Музалева, эмэгтэй продюсер, гол дүрүүд бүгд эмэгтэйчүүд.

-Нелли Яралова: "Дуудлага", "Кентавр", "Мастер, Маргарита", “Зуун жилийн өмнө".

-Сүүлийн нэг жилийн хугацаанд Орост хийгдсэн шилдэг 3 телевизийн цуврал

-Инесса Юрченко: Энэ бол мэдээж "Невский" детектив юм. Дашрамд дурдахад, 2023 оны гуравдугаар сард цувралын тав дахь сезон нь Триикс Медиa багийнхан Кино, Телевиз Үйлдвэрлэгчдийн Холбооны (AПKиT) X шагнал гардуулах ёслолоос шилдэг цуврал телевизийн киноны шагналыг (24-өөс дээш анги) хүртсэн. "Халуун цэгүүдэд кино бүтээхэд баатарлаг байдлын төлөө" тусгай шагнал хүртсэн. Миний хувьд одоогоор AПKиT шагнал бол манай кино урлагийн салбарын хамгийн шударга шагнал юм. Энд ямар ч бүлэглэл байхгүй, хэн ч энд хэнийг ч лоббидохгүй. Бүх продюсер нууцаар саналаа өгдөг, хэн хэнд санал өгөхийг хэн ч мэдэхгүй, дараа нь үр дүнг тоогоор дүгнэдэг. Шүүлт нь объектив. Ямар ч эргэлзээгүйгээр. Мөн манай улсад сүүлийн нэг жилийн хугацаанд хийгдсэн шилдэг олон ангит кино бол “Ритаг хөнөө”, “Пилигрим” гэж би боддог.

-Анастасия Шипулина: Цувралуудын дунд би "Золотое дно" - супер цувралыг дурдахыг хүсч байна! Бүх зүйл гайхалтай, үйл явдал, жүжиглэлт, тэр ч байтугай интерьерүүд. Мөн гайхалтай сэтгэл хөдөлгөм. Зоригтой, илэн далангүй, үнэнч "Зарчимгүй" кино надад үнэхээр таалагдсан. Сценарист хүн мэдэхгүй зүйлийнхээ талаар бичихдээ тэр ургуулан бодож, төсөөлдөг ... Гэхдээ энд огт өөр. Зохиолч юу өгүүлж байгаагаа маш сайн ойлгосон байсан. Мөн манай төсөл болох "Домино эффект"-ийг дурдмаар байна. Бид зураг авалтыг далайд хийсэн. Гэвч агаарын хөдөлгөөн бүрэн хаагдсан үед зураг авалт эхэлж таарсан. Ийм нөхцөлд баг, жүжигчид, техник хэрэгслийг тээвэрлэх бараг боломжгүй байсан ч бид чадсан. Энэ сериалыг үзэхэд ямар их хөлс хөдөлмөрөөр бүтээгдсэн нь харагдахгүй.

-Нелли Яралова: «Хүүгийн үг», «Шидэт талбай», «Ритаг хөнөө».

Сэтгэгдэл бичих